tiistai 21. lokakuuta 2014

Terveys intoilua ja joulumieltä

Jos olisin kertonut ystävilleni vuosi sitten lopettavani tupakoinnin, aloittavani liikunnan ja syöväni terveellisesti, he eivät olisi uskoneet minua mitä luultavimmin. Enpä olisi uskonut itsekkään.
Niin siinä vain kävi.
Uusi poikaystäväni myös innosti siihen, koska hän harrastaa liikuntaa paljon ja osittain siksi koska vain ilmoitti, että kun hän muuttaa Tampereelle, minun pitää alkaa käymään hänen kanssaan salilla. Vastaan sanomista ei hyväksytty.

Päätin, että tällä viikolla aloittaisin terveellisen elämän, ja kävin jopa juoksemassa maanantaina.
Silloin huomasin kuinka todella surkeassa kunnossa olin ja meinasin jo siihen heti lopettaa, mutta toisaalta onhan se hyvä olla edes peruskunto.
En ole koskenut rehuihin varmaan yli puoleen vuoteen, muutakuin silloin tällöin syönyt pari palaa kurkkua tai salaatinlehden, mutta nyt kävin jopa ostamassa ihan pussillisen salaattia, josta sitten tein cesar salaattia.

Illalla rupesi sitten tekemään mieli täytettyjä leipiä joten ajattelin käyttää salaatit pois, koska lähden taas kerran Jokelaan keskiviikkona. Joten tein täytettyjä "cesar" leipiä.

Niistä tuli oikein hyviä ja täyttäviä.

Joulu alkaa lähentyä ja kaupoissa myydään jo joulu suklaata ja glögiä. Join jo ensimmäisen glögi lasilliseni kuun alussa. Ja minun on tehnyt jo pitkään mieli tähtitorttuja. Joten niitäkin sitten tein. Mietin pitkään tekisinkö alusta alkaen itse, mutta laiskimus kun olen tein valmistaikinasta. Ja tietysti minun loistava muistini unohti, että eihän minulla ole munia, jonka sitten huomasin vasta kun tortut olivat menossa uuniin. Ja sitten tietysti uppouduin katsomaan simpsoneita ja unohdin ne uuniin, jonka vuoksi ne hieman kärähtivät.
Joulu on lempi pyhäni. Poltetaan kynttilöitä, joulukukat tuoksuvat, paljon suklaakonvehteja. Ja tietysti glögi on ihan lempi juomani, tietysti kylmänä, nams! En malta odottaa, että saan koristella pienen, pienen yksiöni, mikä on ehkä turhaa koska jouluni vietän äitini luona. Ja luultavasti olen taas kotona vain sen päivän tai pari. Mutta kerkeäähän silloinkin nauttimaan oman kodin joulutunnelmasta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti